Skogsäventyr

Igår var jag och syster först hos pappa och åt lunch och plockade hallon, ljuvligt gott! Sen körde jag ut den förvuxna Gokart-bilen till mormor och mötte upp mamma där och for ut i skogen för att plocka svamp och åkerbär. Men vi hittade en massa annat på vägen med
Jag var inte ensam om att plocka hallon hos far min, denna grönskimrande sak ville också ha en bit av det goda
Ut i skogen ska vi gå, hej och hå, hej och hå
Efter att ha gått en stund snubblade vi över färsk björn-skit. "Om du står kvar och distraherar björnen kan jag börja springa iväg från den" Ja mamma, jag älskar dig med!
Vi hittade även en gigonormus myrstack som räckte mig upp till armhålan ungefär, och en groda
Massor av svamp hittade vi! Men på åkerbärssidan var det väldigt tunt. Jag hävdar dock att de är det godaste bären som finns!
Åkerbärsblomma
En liten bumla
Små söta röda svampar
En eller ett par bäcköringar som lekte i vattnet
En bäverdamm (kan noteras att detta knappt var en bäck för ett par år sedan, när de dämmer upp som värst nu går vattnet nästan ända upp till stenarna på andra sidan)
Och en liten pluppe-jordgubbe
Självklart var vi tvungen att ta med de andra på björn-skit-safari. Jag skulle tro att fillipinernas rädsla för skogen inte direkt har försvunnit, snarare spätts på en hel del. För när vi sen skulle fara skyndade Rea sig att låsa ytterdörren för att björnen inte skulle ta sig in
Nu har vi ätit soppa och varma mackor med kantarellstuvning på, och jag har ätit så mycket att jag mår dåligt. Gott gott gott säger jag bara! Ska försöka ta mig ut en sväng till i slutet av veckan och plocka mer så att jag kan få med mig upp till ume

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv, Nej vad najs, de är jättefina :) Vi har en sån stående som utställningsföremål på jobbet :)

2010-08-13 @ 15:13:50
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: BIT

Hallåj!



Din blogg har blivit namedroppad i BIT-föreningens blogg.



//Fröken J

2010-08-14 @ 16:20:10
URL: http://bitforeningen.wordpress.com
Postat av: BIT

Hallåj!



Din blogg har blivit namedroppad i bloggen!!



//Fröken J

2010-08-14 @ 16:23:35
URL: http://bitforeningen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0