Behöver du hjälp?

För ett par veckor sedan var jag på intervju inför ett IT-supportjobb på universitetet. Det rådde allmän förvirran huruvida vi som sökt fått jobbet eller inte, eftersom att ingen ringde och sa till oss att "Grattis, du ska börja jobba hos oss!" utan det kom bara ett mail där det stod;

Kan du komma på utbildning på fredag?

Sagt och gjort for jag på utbildning och nu sitter jag här på mitt första pass, i ett liten skrubb med en grön fondvägg vid informationen på UB. Lite förvirrande är det eftersom det står "Boka en bibliotikarie" på dörren med, eftersom att det är det rummet är till för på dagarna. Frågan är kanske vad man gör med en bibliotikarie man bokar på kvällarna? Kanske man inte vill veta. Två bildskärmar, ett passerkort, en namnbricka (där det står Umeå Universitetsbibliotek, Sara Johansson. Mycket proffsigt) och tre stolar har jag till mitt förfogande. Kan nog säga att jag inte vet speciellt mycket mer än någon annan än så länge, annat än vart jag kan få gratis kaffe och choklad, hur många anställda UB har, hur många och vad för sorts datorer som finns här och ungefär vad för frågor som kan komma. Sen om jag kan svara på dessa frågor återstår att se när det kommer någon.

Har ni vägarna förbi är det bara att kika in och ställa en fråga så jag de andra på UB förstår att jag jobbar, eller helt enkelt bara komma in och säga hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0