Just to catch up...

Ja det var ju ett tag sedan nu, och jag säger som Edvin; bloggen är inte nedlagd! Mycket har hänt sedan sist, bland annat har Selma återhämtat sig väl. Efter många turer till veterinären med spekulationer huruvida det var en bilolycka, ett bett eller nåt annat visade det sig tillslut (när monster-bölden spräcktes - BLÄ!) att det var just ett bett. Något djur (katt, hund, orm, räv - vi vet inte vad) hade bitit henne genom slidväggen så att hon fått en böld stor som en knytnäve på ena "skinkan". Veterinären satte i en dräneringsslang och katten fick husarrest i två veckor (plus den vecka hon redan vart inne). Slangen gick 1 dm in i henne, det säger rätt mycket om hur pass djupt såret var! En katt är vad, totalt ca 4dm plus svans. Nu i onsdags fick hon gå ut när bölden ansågs tillräckligt läkt, och åh så hon njöt! Bara satte sig ner ute, suckade och nosade i luften. Nu vill hon knappt vara inne istället, hon spenderar dagarna glassandes i skuggan i trädgården tillsammans med Torsten.
Midsommar har även passerat, och den spenderades med familj och min mors sida av släkten. Först var vi på Tunet och fikade med några andra vi känner, sedan for vi hem och invigde nya grillen! I carporten visserligen eftersom att det började ösregna, men gott blev det!
Sedan har jag även flyttat, från rummet på peddan till en lägenhet på Biologigränd. Jag, Petra och Björn lastade volvon full och for upp och kånkade och släpade lådor och stolar och sängar i värsta sommarvärmen. Så fruktansvärt skönt med en lägenhet med ett ordentligt kök!!! Efter ett par dagar kom även John ner och sen for vi till Sundsvall igen, medan Björn satte sig på ett plan till Turkiet.
Nu ska jag Petra och min tyska kompis Mira fara iväg och bada och sola på Hartung! Bjuder på en bild på lilla Julia från midsommar! Over and out!

Kommentarer
Postat av: Edvin

Gillar att bli namedroppad! ;)

2010-07-17 @ 12:03:51
URL: http://nergfol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0