Måndagspyssel och lägenhet

I söndags tog jag mitt pick och pack och for hem till Sundsvall för sommaren - trodde jag. Men senare på kvällen fick jag ett samtal jag väntat på länge vilket bekräftade att jag fått en lägenhet! Tjoho! Så nu sitter jag här igen i Umeå bland alla prylar och försöker luska ut vad man ska packa först och vad man ska packa sist. Inte så lätt som det verkar, speciellt eftersom att jag kanke kan komma att behöva vissa saker innan jag flyttat allt.

Men i måndags bestämde jag mig för att rensa mitt rum hemma på Alnö - det behövdes minst sagt. Tänkte visa lite före och efterbilder.

FÖRE:


Madrass på golvet, ridkläder, hyllor, böcker, halvfyllda och fyllda flyttkartonger och grejor precis överallt

EFTER:


Kartongerna undanstoppade i kalla rummet tills jag flyttar (fast kanske egentligen är praktiskt med en servis-uppsättning på rummet?), madrassen fick ben, rummet blev skurat utifrån och in och högtalarna fick komma uoo från golvet. Jag fick till och med in mitt jättegamla skrivbord! Det klädde jag med grönprickigt papper innuti för att det skulle se finare ut


Eftersom att jag drullade bort mina gamla glasögon har jag nu ett par nya, något billigare denna gången. Ska bli spännande att se hur länge jag kan behålla dessa


Nu ska jag ta och börja med böckerna i alla fall!

Trevlig onsdag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0