Militärcykeln Bertil

Idag har jag börjat renovera upp två cyklar. Eller nåja, jag har börjat med en av dem sen ska jag ta hand om den andra. Den första är en fin Monark-cykel - eller ja hon kommer bli fin när det hela är klart, just nu ser hon bara ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Speciellt nu när hon är isärmonterad i tusen bitar. Jag har således spenderat flera timmar med att gnugga och tvätta henne ren med svinto vilket har lett till att mina fingrar fortfarande är stela som pinnar.
Den andra cykeln dock, är Militärcykeln Bertil. Jag är väldigt kluven till om jag ska rusta upp honom för att ha han själv, eller om han ska få sig en ny ägare. Om det är någon som känner sig sugen på att adoptera honom är det bara att höra av sig! Om allt går som planerat kommer Bertil vara som ny inom ett par veckor. Här följer några bilder för att presentera honom ytterligare;
.
Här är han, i sin fulla prakt
Lite dammig kanske, men det är inget som inte lite Yes och varmvatten fixar på ett kick!
Man måste ju kunna skilja höger åt från vänster för att inte en situation som att man till exempel sätter sig bak och fram på honom. Dock personen som målade detta kunde uppenbarligen inte det. Därför kan det eventuellt bli något förvirrande i förfriskat tillstånd
Sadeln är dessvärre just nu icke-existerande
Men det ingår en medicinlåda samt en bedårande sol bak
Fullt fungerande plingklocka
.
.
.
Men känner ni suget efter att få susa fram på en alldeles egen cykel, då är Militärcykeln Bertil det självklara valet!
.
.
Ps. för er som inte visste hur man lagade en punktering innan så följer här en instruktionsbild!

Kommentarer
Postat av: Em.

Haha nä vilken snygg lagning på däcket (; . Skickar självklart mer bilder på min Doris! Bor du i Umeå hela sommaren..? (:

2010-06-15 @ 16:09:34
URL: http://nosen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0