Innan det kom snö


Innan det kom snö såg skogen på Carlshöjd ungefär ut såhär. Dessa bilder tog jag den morgonen då jag egentligen skulle plugga, men som slutade med att jag istället gick på en 2,5 timmars fotopromenad och tog ungefär 314 bilder. Det lustiga med att redigera dessa bilder i efterhand är att när jag är ute och går, lyssnar jag på ljudbok så när jag nu sitter och pillar i Photoshop kommer jag ihåg ungefär vad som hände i boken. På bild nummer tre, till exempel, har Richard blivit bortskickad av sin älskade Khalen till Sisters of the Light och han kastar i frustration bort locken av hår hon har gett till honom som minne. Som tur var märker Sister Verna detta, tar reda på locken, och nu en massa kapitel och händelser senare har Richard fått tillbaka den. Han tror dock fortfarande att Khalen inte vill ha något med honom att göra, vilket inte alls stämmer. Hon älskar sin Richard mer än något annat. Just nu har hon dock fullt upp med att kriga mot en armé som bestämt sig för att förgöra allt magiskt i The Midlands (hennes häst är förresten sjukt häftig). 

Nu är det snö och kallt ute, och julen börjar närma sig, så ikväll ska vi till att baka brownies, dricka glögg och se film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0