Mandel-jakt och röra-sko-övning




Söndagen ägnades åt att dels sova - jisses, inte sovit så länge sen jag vet inte när! - och knalla ner på ICA Maxi för att fixa lite prylar. Kom bland annat hem med en adventsljusstake, bricka och en chokladkalender! (Chokladkalender är ett MÅSTE) Det är inte ens advent än och redan var russina och mandlarna helt slut både där och på ÅC. Tillslut hittade jag några i ett hörn på Konsum och sen blev det mysfika med ljus efter en liten Nydala/Tomtebo promenad i starkt månsken. Fick ingen bild på månen igår kväll, men nu imorse tittade den fortfarande över trädtopparna och sa godmorgon när jag åt frukost. Att äta Ädelost på pepparkakor är det Maria som lurade i mig förra året att man kunde, och gott är det! Tycker till och med jag som inte alls gillar mögeloster av någon sort. 

Idag har jag haft sammarbetesövningar på föreläsningen som gick ut på att man i gruppen först skulle röra en sko med händerna så snabbt som möjligt, sedan skulle den även ta i fötterna, och sista svängen även på rumpan. Vår grupp på 14 pers klarade av den sista snabbast, på endast 2,2 sekunder! Nu ska jag fördjupa mig i social psykologins värld genom att ge mig i kast med boken och markeringspennan i högsta hugg!

Kommentarer
Postat av: maria

jasså, lärde jag dig det! Jag torr jag lärde mig det förra året själv faktiskt, måste inhandlas, mm mm mm. Men inte förrän på torsdag då har jag råd, haha.

2010-11-22 @ 16:01:37
URL: http://marrae.se
Postat av: Edvin

Usch, förstör inte pepparkakorna!! De ska intas med endast mjölk! PUNKT!

2010-11-23 @ 16:24:12
URL: http://norran.se/bloggar/edvinlofgren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0