Svamp-måndag

Igår ringde telefonen, och när jag lite yrvaket svarade eftersom jag låg och halvsov, svarade sa en fruktansvärt hes, raspig röst:
"- Vill du ha lite svamp?"
Eeeeh tänkte jag, vad är det för människa som ringer och frågar om jag vill ha svamp? Typ Magic Mushroom eller?
"Ursäkta, vad sa du?"
"Jag har vart och plockat svamp hos mormor och undrar om jag ska skicka upp lite till dig"

Det var min kära mor som var så hes att jag inte alls kände igen rösten på henne. Självklart ville jag ha lite trattisar, och idag ringde postgubben på och jag fick ett mycket tillplattat paket och kände mig som ett barn på julafton! Svamp, och speciellt trattisar och kantareller, är bland det bästa jag vet. Nu är det bara att ha tålamod och vänta på att de ska torka!

Lite mossa följde också med, den har jag lagt i en liten skål för att torka. Ska bli spännande att se ifall det blir bra eller inte. Nu ska jag se lite Breaking Bad sen ta tag i planerandet av bilderna jag och Edvin ska ta till vår Personas imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0