Nu är det jul igen. Snart i alla fall


Sitter här tillbakalutad i soffan, lyssnar på Björn Rosenström och dricker det godaste chai-the jag druckit på länge! (Friggs ekologiska för den som undrar) Luktar jul i hela lägenheten nu, vilket känns lite knäppt eftersom det ändå är ett liiiitet tag till kvar. Jag borde egentligen sätta igång med att jobba på grupparbetet eftersom vi ska träffas imorgon och jag har knappt lyft pennan (eller jo, det har jag faktiskt, har tagit upp den ur skrivbordslådan och har vikt ihop en ytterst simpel prototyp - but that's it).

Jag har gått och blivit medryttare! Var och provred i söndags och eftersom jag inte ridit på nästan ett och ett halvt år kan jag lova att träningsvärken känns! Benen lyder inte när jag ska svänga runt hörn, och är öm i baken så det sjunger om det. Dessutom red jag utan vantar, så har slipat bort huden på höger ringfinger från knogen och nedåt, ajaj. Imorgon eller torsdag innan skolan ska jag försöka ta mig till Västerslätt och införskaffa mig ett par så att jag har, sen är det bara att vänta på att mor min ska skicka upp alla mina miljontals häst-prylar så att jag även slipper rida i jeans och min regnjacka. Lite jobbigt att vara utan den nu när det regnar var och varannan dag.

Jag tror det kommer bli bra med denna hästen även om jag hela tiden jämför med skrutt-Adel. Kommer ändå inte kunna jämföra eftersom jag kommer rida denna hästen betydligt mycket mindre än honom. Stooor är han också! Nåja, 163cm kanske inte är så farligt högt, men jag som nästan jämt ridit ponny eller nordisar tycker det är lite stort, märks mest på stegen i galoppen. Men det ska bli ruskigt skönt att vara ute i stallet igen, verkligen vara ute i flera timmar som jag var förut.

Inte utan att man saknar knäppisarna!


Kommentarer
Postat av: Edvin

Ser bra ut!

2010-09-22 @ 09:40:04
URL: http://norran.se/bloggar/edvinlofgren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0