Fröknarna och resan



1. Mellanformatskameran 2. Petras kryddhylla 3. Fossingar 4. Petra och sköldpaddan Lillis

Igår var jag hos Petra och planerade vår lilla resa som kommer ske i sommar. Vi ska införskaffa oss en bil och köra söderöver på upptäcksfärd! Hon har ärvt en mellanformatskamera från sin morfar vi planerat att ta med oss. Vi spenderade ett bra tag till att pilla på den för att lista ur ungefär hur den fungerar, och jag tror att vi lyckades tillslut. Det pirrade till av kärlek i fotogenerna när vi kände metallen och hörde slutarljudet, så vi blev tvugna att plocka fram gamla systemkameran som användes på den tiden när vi gick på gymnasiet. Den ska också med, bestämdes det. Nu gäller det bara att hitta en fotoaffär som har lust till att framkalla mellanformatsfilm, det kan bli snäppet knepigare än att lista ut hur den fungerade. 

I övrigt är jag impad över att Petra klarar sig på de fyra kryddorna hon har: mejran, vitpeppar, salt och citronpeppar. Jag är lite förbryllad över att hon klarar sig utan till exepel svartpeppar, men god mat lagar hon ändå! 

Sen ställde vi oss frågan; Vilka ställen i Sverige bör man ha sett innan man dör?

Kommentarer
Postat av: Edde

Örviken, helt klart!!! Kanske också Väddö i Stockholms skärgård, men mest för att jag kommer vara där en hel del i sommar! Välkomna! :)

2011-04-11 @ 12:05:25
URL: http://norran.se/bloggar/edvinlofgren
Postat av: Petra

finare kryddhylla kan man inte ha! :)

2011-04-17 @ 19:58:22
Postat av: Sara

Näe, den är jättefin, Petra! :) God mat blir det och det är det som är huvudsaken :D

2011-05-01 @ 21:21:11
URL: http://saeljo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0