Old times

När man städar hemma och rensar i garderoberna kan det dyka opp lite olika saker. Denna gången dök min tvärflöjt upp


Jag kom dock aldrig speciellt långt i min musikkarriär, utan tog mig bara genom första boken

Någon speciellt flitig student var jag inte heller, utan fröken fick tjata på att jag skulle göra mina läxor. Men det fanns ju så mycket annat intressant att göra
när man är 11 år gammal, läxor är inte speciellt prioriterade. Nu idag tycker jag dock att jag kanske borde ha lyssnat mer på fröken, då kanske jag hade kunnat spela på riktigt nu

Min favoritlåt att spela däremot var, och är fortfarande, Aura Lee. Jag har aldrig hört originalet nånstans och jag vet inte om det låter enligt konstens alla
regler när jag spelar den, men jag tycker den är som fin ändå

Kommentarer
Postat av: maria

Jag tror jag hade aura lee i en av mina första pianoböcker också, minns inte hur den gick dock, men känner igen titeln! =)

2011-01-09 @ 15:11:48
URL: http://marrae.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0