Norrlands guld



Efter jobbet i onsdags drog jag och mamma på oss stövlarna och knallade ut i skogen för att plocka lite hjorton.




På den här vägen körde man med bil när jag var liten





...det gick dock inte alls så bra att köra idag, så bilen fick vackert vänta på oss


Det var hjortron vi var ute efter, men vi hittade en massa annat med. Några blåa bär till exempel




Några röda bär



Massa björnbajs




Och tillslut även hjortron!



På vägen tillbaka snubblade vi över ett annat slags norrlands guld, nämligen kantareller! Det slutade med att vi fick gå tillbaka till mormor och hämta kassar att plocka i då våra hinkar inte skulle rymma dem




Hej hej!





Det blev inte så mycket hjortron, men desto mer kantareller. Gott gott gott! Nu är jag uppe i umeå på en kortare mellanlandning, för redan imorgon far jag upp till Skellefteå och Trästocksfestivalen! Hörs efter helgen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0